السبت 16 أكتوبر 2021
توقيت مصر 13:54 م
المصريون
رئيس مجلس الإدارة و رئيس التحرير

جمال سلطان

ADS
 

تفاصيل مثيرة ترويها طليقة العريان عن شجار ابنها في لبنان

طليقة طارق العريان
طليقة طارق العريان
Native
كشفت هالة العتال طليقة المخرج طارق العريان، عن تفاصيل المشاجرة التي حدثت مع نجلها عمر العريان في لبنان والتي أصيب بها ودخل علي أثرها إلي المستشفي .
و قالت العتال علي صفحاتها الرسمية علي مواقع التواصل الاجتماعي:" الحمد لله رب العالمين على كرمك ولطفك، ألف حمد وشكر، رجوع ابني لمصر، وأحب أشكر مصر للطيران على تعاونها معنا وحرصها على سلامة ابني، ده أولا، أما بالنسبة لرفضي الرد على صحفيين، هو اهتمامي بعمر أولا، وسفري ليه بعد كام ساعة، وربنا يعلم بحالي ساعتها".
و أضافت: "ابني محترم من عيلة بتفهم في الأصول ومتربي على معاملة الناس كلها باحترام وخصوصا المرأة، يعني ابني مضربش حد على وشه، ابني كان مع خطيبته وصاحبتها وكل مشكلته أنه مرضيش يسلم على واحدة فتضايقت أوي وعملت المشكلة، وكان هو لوحده بس، وفجأة خناقة مع عشرة، للأسف أني بقول رجالة، وهو كان راجل بيدافع عن خطيبته، والبنات اللي معاهم لوحده مع عشرة بيتخانقوا معاه، وكان حيتقتل لولا ستر ربنا".
وأكدت : "حق ابني هيرجع إن شاء الله، وأنا واثقة في القضاء اللبناني، ومعلومة بيحاولوا يعتذروا وكلمو عمر وطارق كتير وعندي المكالمات، وعايزين يتصالحوا لأنهم عارفين أن مصيرهم السجن، وده استحالة طبعا لأن ابني عمل عمليات، مختتمة: "وحسبي الله ونعم الوكيل ف أي حد اتسبب في أذى لابني".